kite kawan

10 February 2012

~~kite budak manjeeee! *part 1*

Salam Buat Semua. 


Hai! Name saya, Nur Alya Qaisara bt Rozaini tapi panggil Yaya je ok! Saya nak update pasal diri saya kat blog Udeyy. Sepatutnya saya panggil Mak Uda tapi lidah saya nie biaselah lidah budak-budak. Haha. Tak boleh sebut Uda. Mesti kuar Udeyy.. Takpe, dah besar esok, saya panggil Mak Uda. Sorry ye Udeyy? Hihi.

Yaya dah 3tahun bulan12 tahun lepas. So hujung tahun nie, Yaya dah 4tahun. Tak sangka dah tua dah Yaya ni. Haha.

Udeyy selalu datang umah Yaya. Macam biase lah, mesti Udeyy datang ngan Tok Ma. Tok Ma mane boleh datang umah Yaya sorang-sorang. Takut katenya. Hihi.

Kalau Udeyy ngan Tok Ma datang mestilah Yaya tak pegi umah Ibu (pengasuh). So, Yaya kena duduk umah ngan Udeyy dan Tok Ma. Seperti yang sebelum-sebelum nie, first day duduk ngan Tok Ma ngan Udeyy mesti Yaya nangis bila bangun pagi.

Sedar je dari tido, Yaya nampak Udeyy kat sebelah. Kenapa Yaya tido sebelah Udeyy pulak nie? Oh Mama letak Yaya sebelum Mama pegi keje. Mama tak nak Yaya nangis bila bangun tido. Tapi Yaya kan budak manje, mesti nangis sambil panggil "Mama, Mama, Mama.........."

Padehal malam sebelum tu, Mama dah pesan, "Esok, Yaya duduk ngan Tok Ma ngan Udeyy kat umah tau. Mama dan Papa keje.."

"Ok Mama."

Kononnye ok. Tapi..........


NANGIS JUGAKKK!

Buruknye muka Yaya tapi dah tak kisah dah sebab time tu siyes Yaya nak Mama je. Pujukan dari Tok Man ngan Udeyy, Yaya buat tak tahu je. Nak bagi susu? Sorryy tak nak! Tapi ada satu benda nie boleh buat Yaya berhenti menangis. Haa ape die? Ce teka.. Ce teka.

Yaya kena tido la. Dah lewat nie. Hakhak!

Bersambung............

3 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

starzieti said...

comelnye yaya nangis. hee. :D

acikbuCUk... said...

weh ktne ko beli beg angry birds tu????anak buah aq dah nangis2 mntak nk beg tu..cari kt kg x de plak...

dak eina said...

@starzieti ; hehe yaya nangis buruk kot.. haha

@acikbuCUk ; abe aku beli kt rntau pjg je weyh.


design with love by Dak Eina