kite kawan

22 October 2010

~~saya ingatkan saya akan kehilangan SAYANG saya untuk selama-lamanya :(

Salam Buat Semua.

Ape kes buat tajuk panjang-panjang nie?? Petang tadi SAYANG saya hilang. SAYANG tuh bukannya bf saya. Tapi dia tuh 'anak' saya. Ada dua ekor hari tu, tapi sekarang dah tinggal sekor sebab satu, Izzat suka tonggengkan sangkar tuh dan yang keduanya tak tahu jaga hamster lagi. Biasalah mula-mula kan. Tengok-tengok dah mati :( Lagi pulak, yang mati tuh kecik lagi. Macam baby baby ar kira. Jantan. So yang ada sekarang, betina. Tak tahu nak panggil apa. Saya panggil jek SAYANG ;)

Petang tadi ngah layan jiwang dengar lagu sambil online fesbuk. Saya bukak penutup sangkar SAYANG saya nie. Tup tup tengok dia panjat-panjat macam nak keluar. Maklumlah SAYANG nie dah besar. Kira sampailah ngan kaki dia. Keluar lah SAYANG dari sangkar tuh. Terkejut saya! Nak ambik bawak masuk dalam sangkar dia balik, dia jatuh dari meja. Bayangkan dia jatuh dari meja sampai bawah. Oh tapi Alhamdulillah, takde pape yang patah. Laju je dia dah gerak pegi bawah meja, pastu pegi kat bawah kerusi. Rasa macam susah pulak nak ambik dia. Tetiba SAYANG hilang dari pandangan saya. Haish mana pulak SAYANG nie? 

Pastu siap berlari sana sini cari torchlight sebab mesti SAYANG dah termasuk celah-celah almari ke. Puas dah duk suluh nie. Takde pon. Dah frust dah nie. Pegi alam bunian ke SAYANG? :'( Izzat pulak gelak-gelakkan saya sebab SAYANG hilang. Rasa nak marah gila ah. Pegi mana pulak hamster nih. Dah lah time hilang tuh, Siti Kelambai dah start kat TV3. So saya stop dulu cari dia. Bukan apa, Siti Kelembai dah last episode hari nie. Huhu!

Habis jek cite tuh, saya sambung cari. Duk tarik-tarik almari kasi celah-celah luas sikit sebab kalau SAYANG ada kat situ, boleh lah tarik dia keluar ke apa. Bila suluh takde jugak. Ok kecewa lagi sekali :(

Bila dah kecewa sampai 2kali berturut-turut ngan panasnya petang tadi. Saya rehat lah kejap. Pastu bunyi Izzat menjerit-jerit cakap "Mak Uda! SAYANG Mak Uda!!!". Terus berlari pegi kat ruang tamu tuh. SAYANG ngah jalan-jalan cari makan kat bawah kerusi. Tadi takde pon. Hmm rindu saya lah tuh. Pegi celah almari buat apa. Orang letak dalam sangkar elok-elok nak keluar jalan-jalan. Mesti tak jumpa makanan, tuh yang keluar balik tuh. Huhu. Nak cakap saya risau takde lah sebab saya tahu, SAYANG tak keluar umah pon. Dia pegi menyorok kat celah-celah almari je. Kan SAYANG?

SAYANG, kalau kau larik lagi. Malas dah nak carik! Hakhakhak!

Jom layan gambar ;)
* Ahli gimnastik nie tau*
*Hah dahaga lah tuh ;) *

*SAYANG pon makan coklat tau*
*SAYANG main bola, jantan ke betina nie? Hahaha*

Sejak akhir-akhir nie saya tengok macam dia nak keluar jek dari sangkar nie. Nape ek? Nak lari eh? Hmm.. Mesti dia tak happy saya jaga dia -.-

Bye!

0 orang mendoakan Dak Eina kurus =):


design with love by Dak Eina