kite kawan

24 June 2011

~~kek coklat kukus ;)

Salam Buat Semua.

Percubaan kali kedua selepas percubaan pertama kurang menjadi pada birthday Abah yang lepas. Hari tu buat cheese cake. Semalam aku buat kek coklat pulak. Bukan birthday sape-sape pon tapi kalau aku cakap, aku buat tuk birthday sendiri yang akan datang 3minggu lagi aci tak? Kemain awal buat kek. Hahaha sengal pulak rasa. Actually nie nak praktis buat kek sebagai persediaan jadi bini orang next month nak buat kek tuk kawan. Dah janji ngan dia, "nanti aku buat kek coklat pastu kita sambut birthday sama-sama". Kawan aku tuh birthday dia 19hb, aku pulak 17hb. So boleh la sambut sama-sama dia! =)

Practice makes perfect! Kita cuba dulu buat. Kalau first try biasa la salah sana sini, kali kedua, insyaAllah makin sedap. Hihi.

Sekarang, jangan kita membuang masa, ayuh telan air liur semua tengok gambar-gambar :P

~nampak sedap kan? memang sedap pon.. haha~


~nampak kemas je cara aku potong tu kan?~
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sekali aku angkat dan tengok, ambik kau!!!

~hancur berkecai.. hukhukhuk :'( alahai~

Kan aku dah cakap tadi, biasa la tu mula-mula buat konfem ada jugak sikit-sikit salah sana sini. Tapi alhamdulillah, rasa boleh tahan sedap. Nak tunggu orang lain puji lambat lagi, baik aku puji diri sendiri dulu. Haha.

Oh ye baru aku ingat yang hari nie birthday kawan aku. Kawan sejak kecik, tapi dia adik bagi aku. Kawan aku name Pija. Kejap lagi nak suh dia try la rasa kek aku buat nie. Nak tanya dia sedap ke tidak. Kalau sedap, kembang hidung aku 2,3 saat. Kalau tak sedap, aku nak paksa dia cakap sedap jugak. Dah la aku paksa dia mai umah aku. Kejam aku nie..... Ahhh tak kira :P

Aku nak pegi makan kek lagi nie. Sila-sila jemput makan semua. Buat macam rumah sendiri. Bila sepah, pandai-pandai kemas eh. Erkk? :P

Babai!

10 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

Lieyda Sabri said...

gurlp gurlp terliur ^^

Fyka said...

ok fine...
nampak SEDAP taw..
pepagi camni dah wat sy terliur dak iena ni kan...
grrrrrrrrrrrr

ika said...

gler arhhh! nmpak sedap sngt nieh! hntar kat rapunzel sket k? :D

enyheartsdiamond said...

nampak sgt sedap lah syg! terlapar pula saya <3

syufaa said...

nyummmmm!!! :D

dak eina said...

@Lieyda

hihi :P

dak eina said...

@Fyka

nampak sedap.. rasanya lg sedap. kahkah!

dak eina said...

@ika

bg alamat.. meh nk pos :P

dak eina said...

@enyheartsdiamond

bg eina dh ok.. bg eny, xtau la sedap ke tak :)

dak eina said...

@syufaa

nyummmm :)


design with love by Dak Eina