kite kawan

12 February 2011

~~betapa bertuahnya saya :)

Salam Buat Semua.

Alahai sibuk giler ah sekarang nie. Minggu nie, saya kena keje 12jam tetiap hari. Takde cuti lagi keje 11hari nie.. Power tak saya? Keh keh keh.. Minumlah kacip fatimah. Baru bertenaga lebih. Eh tetiba. Hahaha takde la sampai makan kacip fatimah. Tapi ade lah makan supplement sikit. Kalau tak, mesti ada sakit-sakit. Setakat nie Alhamdulillah, masih bertenaga :)

Hari nie keje shift petang, so boleh la update blog kejap. Tinggal lama blog nie tak best jugak. Nanti ada orang rindu nak dengar cite saya. Nak kontek saya malu. Baca blog je la nak tahu aktiviti harian saya kan. Tak gitu awak? Sape makan cili dia terasa pedasnya. Hahaha. Pastu tengok visitor blog nie makin turun. Huk huk huk orang dah lupa ke blog Dak Eina nie? :( *perasan blog nie femes.. wek wek blah la lu*

Graf visitor makin turun tapi BE ada dua. Huhu kena update blog tetiap hari la nie. Ye la sampingan punya~ Terima kasih Nuffnang!

Nak cite hal keje ke tak eh? Syukur Alhamdulillah dah start suka keje nie walaupon keje sekarang nie tuk sementara je. Ye la amek elektronik, keje pasal bisnes. Sikit masa lagi kalau ada modal, saya nak bukak kedai sendiri. Huhu InsyaAllah... Doa-doakan ye. Lagi... Ape ek? Hah semalam ada mat saleh datang kat kedai. Ya ampon! Berbelit-belit lidah gua speaking. Huhu dah la mat saleh tuh ensem, tinggi, mata biru~ Tergoda I nyah oi! Muka senyum je. Manisnya. Tak nak ngorat aku ke? Tetiba =.='

Hal keje yang lain. Budak yang keje sekali dah berhenti sebab dapat keje kat tempat lain. Oh tak best sebab budak tuh lawak ok. Best kenal ngan dia. Kenal tak sampai 10hari, kitorang dah rapat macam kenal bertahun-tahun. Bos pon pelik ngan kemesraan kitorang. Biasalah peramah kan. Hee :P

Yang paling gerun bila bab-bab duit nie. Minggu nie je dah kena tipu ngan duit palsu! Duit RM100 pulak tuh! Tension betul. Dah rugi kat situ. Selama nie tak pernah pon jumpa duit palsu. Bila keje gini baru kenal. Siyes memang kertas ah. Boleh pulak main photostat duit. Teruk ah sapa yang buat keje terkutuk tuh. Allah marah tahu tak? Dah dah saya pulak terlebih marah :P

Kalau cite tang pegi dan balik keje, Abah yang tolong hantar dan amikkan. Ye la anak pompuan bongsu kan. Cun pulak tuh.. Hahahaha mestilah Abah sayang. Mom suh pegi ngan motor tapi ketakutan melanda diri la. Huhu bagi motor haruslah saya takut. Cuba bagi kete konfem Abah tak payah susahkan diri hantar dan amik saya lagi. Hehe :P

Walaupon umah ngan tempat keje dekat giler ok, 5minit dah boleh sampai tapi itu lah tak berani kan ngan motor tuh. Bagus jugak Abah tolong amikkan. Ye la keje sampai pukul 10malam. Pastu nak kena bawak motor balik sorang-sorang pulak tuh. I takut ok!

Lagi pasal bertuah, balik je keje mesti Mom ajak makan malam. Bukan makan sorang-sorang tapi makan ramai-ramai. Takde lah ramai sangat. Ye la yang duduk dalam umah nie 4 orang je, Abah, Mom, Abang dan saya. So sejak keje sampai malam nie, tetiap hari makan malam bersama keluarga. Mom n Abah sanggup tunggu saya balik keje dulu tuk makan malam. Sweet tak family saya? Makan ramai-ramai lagi berselera tau!

Dan yang terakhir ialah saya keje sebab nak bayar photographer time konvo nanti. Ye la pegi ngan orang tua kan. Takleh la posing lebih-lebih. Bila abang saya tahu je, terus dia cakap dia nak mintak cuti nanti saya konvo nie. Ye la abang saya pon baru je beli DSLR. Apa guna beli kalau tak pakai kan? Time de event camtu la kita guna. Ye dak? Selamat duit saya bila dengar abang nak amik cuti. Huhu. Terus je sms kawan saya tuh, saya nak cancel khidmat dia nanti. Bila fikir-fikir balik, cam melampau pulak sampai guna photographer kan. Sekarang~ Takde ah melampau sangat sebab guna khidmat abang sendiri. Bertuah kan? Jimat kan duit saya. Takkan ngan adik sendiri pon berkira abang oi? Huu.

Eh eh dah kul12. Saya keje shift petang masuk pukul1. Off laptop dan bersiap. Ok jaga diri. Ada masa jumpa lagi~

ps; Kucar kacir sikit entry nie. Sorryy :)

Babai!

2 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

ardinihumaira said...

bestnye eina.. dni tado BE tau. dah lama...

sri juju said...

eceh , dh bkrjaa :DDD

bile convo ? nk ikot . haha ~


design with love by Dak Eina