kite kawan

23 October 2010

~~beruntung orang nama pelik nie ;)

Salam Buat Semua.
  *Saya anak Abah saya. Hee*

Nama saya Malina Puzizer. Pelik tak nama abah saya? Pade yang baru singgah blog saya, yang tak kenal saya lagi mesti cakap nama Puzizer tuh pelik kan? Ade kelebihan tau orang yang bernama pelik nie. Dan ada jugak kekurangannya. Oh malas nak cite pasal kekurangan boleh tak? Benci la :( 

Situasi 1;
Hihi tiap kali berkenalan ngan kawan baru. Mesti diorang akan tertanya-tanya, "Abah kau orang mane ek?" Mula-mula mesti kena usik ah ngan saya. Masalahnya diorang betol-betol percaya ;P Saya selalu tipu Abah saya orang Vietnam, kekadang orang Singapore. Dan banyak lagi lah Filipina pon pernah. Waka waka. Tapi bila dah lama kenal, barulah saya cerita hal sebenar. Abah saya orang Melayu lah. Dan orang Islam ;)

Situasi 2;
Dalam kelas, selalu jadi perhatian cikgu-cikgu. Kalau cikgu nak suh jawab soalan. Cikgu kekadang ada yang panggil nama kan tengok buku kedatangan kan? Bila dah usha-usha, mesti akan terperasan punya nama Abah saya yang pelik tuh. Pastu tak pasal-pasal kena jawab soalan tuh. Huhu. Tu takpe lagi. Lepas nie, cikgu dah boleh ingat dah nama saya. "Malina Puzizer, boleh buat tak?"

Situasi 3;
Time bertukar sekolah yang mana kakak/abang pernah sekolah kat situ sebelum nie. Kebetulan cikgu sukan saya tuh jurulatih bola sepak Abang Nizam saya. "Malina Puzizer, awak ada abang sekolah kat sini dulu kan? Nizam kan?" Sebab nama abah, cikgu boleh refresh lagi memori dia. Tak semua cikgu ingat anak murid dia kan?  

Situasi 4;
Bila tukar nombor. Kena selit jugak nama Abah nanti orang pening, Mek Na mana? Malina mana? "Akulah Malina Puzizer!!" Pastu mulalah duk "Ooooo..." Melainkan saya sorang kawan dia yang nama Mek Na atau Malina. Mek Na? Nama glemer saya! Mek Na saya boleh terima lagi. Yang tak tahan letak Mek Na Gedik. Ahakz dulu-dulu la. Sekarang takde dah ;P

Situasi 5;
Senang nak cari nama kat fesbuk! Hahahahaha! 

Banyak pulak situasi yang saya huraikan. Actually saya nak cite pasal saya betol-betol tak percaya yang saya boleh jumpa ngan kawan saya masa sekolah menengah dulu. Masa form3, dia pindah sekolah. Lepas tuh, kitorang lost contact. Dah 6tahun tuh lost contact. Lama kan? Semalam dia ada add saya kat fesbuk. Dia cakap, dia search nama "Malina Puzizer" pastu keluar profile saya. Tak rugi saya letak nama betul kat fesbuk. Huhu.

Yang tuh kebaikannya. Kalau keburukan pulak, saya sedih lah nak cite :'(

Banyak sijil saya rosak sebab salah taip nama Abah! Tak cantik. Kekadang ada yang silap taip nama Abah jadi Puzzier, Puzier. Bukan nama Abah jek salah, nama saya pon kekadang jadi Amalina. Huhu. Jarang kan jumpa nama Malina nie? Hee. 
*Keluarga Puzizer ;) Tetiba letak gambar family, tapi saya dan Abg Co takde dalam nie :( *

Bye!


design with love by Dak Eina