kite kawan

12 September 2014

In love with...

Salam Buat Semua. 

Pheww jatuh cinta jatuh cinta!! Jangan jatuh katil sudah la ye. Sakit! Hahaha! Disebabkan oleh jatuh cinta punya pasal dah jadi addicted sangat dah ni. Sampaikan 1 hari setengah dah siap. Huhu. Hah jatuh cinta pastu boleh siap. Aikkk apa kaitan. Hah~ Niii nak citaaaa ;)

Bermula lah kisah jatuh cinta dengan beading. Hikhik. Ingatkan ape lah kan. Ini semua untuk konvo aku yang bakal berlangsung 27hb ni kat Perlis. Hoi kemain kan nak beading bagai kat baju tu. Special beno. Huhu. Kain tu fully sponsored by Ma. Upah jahit dengan beli beads je duit aku. Total semua sekali ade lah dua kali ganda baju siap kat kedai. Tapi dah kata nak upah jahit jugak so Ma aku ni layankan aje anak pompuan dia ni. Hihi. Thanks Ma. Thanks jugak Abah sebab beli kain yang matching dengan tema aku nak. Temanya ialah.... MANA BOLEH BAGITAHU. HAHAHA! Bajet dah lari. Tak sempat nak kejar. Haha so, aku buat keputusan tuk jahit sendiri je beads sebabnya upah jahit manik mahal. Haha.

Aku pilih Italian Valentizo + Lace

So bermula lah beading ni start petang Rabu. Tak tahannya pagi amek baju ngan tukang jahit, petang tu aku terus pegi kedai cari beads. Pilih beads sendiri, suh amoi tu dia buat tak tahu je aku pang jugak kang. Haha. Pilih punya pilih dan pilih ikut sedap mata aku je. Matching sendiri so bayar. Balik tu terus stat menjahit sampai pukul 1 pagi. Siap kedua-dua pergelangan tangan baju aku.

 
 Sarat ke aku buat ni?

Petang Khamis pulak sambung buat yang bahagian bawah baju dan taraaaa siap jugak~~ Bangga bila Ma puji cakap cantiknya.. Dah boleh ambik upah jahit beads. Kalo tahu jahit, dah tak perlu hantar kat orang dah nanti.

 
Grayscale mode. Cuba la teka kaler ape? Hewhewhew

Sebenarnya dalam keje beading ni tak susah pon dan tak ambik masa yang lama kalo betul-betul fokus. Asalkan jangan malas, InshaAllah cepat siap macam aku buat ni. Aku ni amatur lagi dalam bab-bab beading tapi sebab semangat aku berkobar-kobar nak cepat siap dan nak tengok hasilnya memang aku pulun betul. Siap je, fuhhh berbaloi lawa je. Eh puji keje sendiri hehe.

Tak sabar aku nak pakai konvo nanti. Hehe. Tetiba rasa nak jahit beads kat tudung pulak. Tapi kena cari tudung dulu sebab tak beli lagi. Aku ni dalam dilema sebab tak tahu nak pakai tudung acane. Ada cadangan tak? Ni baru konvo, aku dah pening. Kalo tunang, kawen nanti? Tak tahu lah aku. Hihi. Okay lah bye.

6 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

Zana Hassan said...

Wah cantik..blh try buat sendiri la nnt..sekali ngn manik ke?

Azisadliyatul said...

wah, jahit bead sendiri! saya rasa maybe warna pink kot.. hihi .. singgah merayap kat sini.. =)

dak eina said...

@Zana Hassan

lace asing.. manik asing.. ape yg skali ngan manik?

dak eina said...

@Azisadliyatul

pink ek? kita tgk la nnt kaler ape.. entry pasal konvo akn di-up ble konvo dh selesai. kikiki

Nur Farahuda said...

wahhh lawanya =D

dak eina said...

@Nur Farahuda

alhamdulillah masih dlm proses belajar lagi ni...


design with love by Dak Eina