kite kawan

15 July 2011

~~rupa-rupanya Allah tunjukkan pelangi selepas turunkan hujan.

Salam Buat Semua.


Tragedi memilukan hati. Paling kuat mungkin aku meraung, air mata keluar sama laju ngan hujan kat luar umah. Siyes sedih dan pilu menusuk di jiwaku. Eh macam lirik lagu. Haha. Dah malas nak cite pasal ape. Biarlah orang-orang yang tertentu saje yang tahu. Yang pasti, tragedi itu tak berlaku lagi. InsyaAllah.

Hari nie dapat tahu keputusan permohonan ke IPTA, Alhamdulillah, bersyukur sangat sebab dapat jugak kali nie. Setahun menunggu. Asyik dapat dukcita je. Kali nie siap dapat ucapan TAHNIAH lagi.. Aku dapat Unimap... Ya Allah, inikah petanda pelangi yang ditunjukkan selepas aku diuji dengan hujan yang lebat tempoh hari? Syukur sangat! 

Tapi kekadang takut jugak wo, setahun aku tinggal belajar. Otak nie kena asah balik kasi tajam. Takmo belajar sambil berangan lagi tau Dak Eina <---- pesen lagu nie je bila duk dalam kelas..haha

Yang paling gembira dapat keputusan mestilah Mom ngan Abah aku sebab dua-dua anak dia dapat masuk U. Adik aku dapat Utem. Adik aku umo 19tahun dah masuk U. Aku umo 22tahun. Beza 3tahun tu. Takpe, nak belajar tak kira usia kan? *sedapkan hati sendiri nie hhaha*


Takut lagi nie. Ketar-ketar, masih tak percaya. Lame kot aku tunggu, kali nie betul-betul dapat. Syukur lagi ;)

Kadang-kadang Allah hilangkan matahari dan turunkan hujan.
Kita menangis dan mencari mane matahari.
Rupa-rupanya Allah nak bagi pelangi yang cantik kat kita.

Tahniah kepada kawan-kawan blogger yang dapat sambung degree.. Yang aku tahu, nanie (ump), liyanaa (ukm), yatie (uitm). Semoga berjaya semuanya!! ;)

Oh ye, keputusan nie macam hadiah hari jadi tuk aku la. Ahad nie 17hb kan? Cukup 22tahun. Hehe :P

Babai!

33 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

sri juju said...

tahniah kak :DDDDDDD

cik panadol said...

tahniah eina...dapat jugak sambung belajar ye....nnt belajar elok2...jgn menular ke Siam tu pulak hahaha

amal said...

Tahniah !

NURUL AINI NORAZMAN said...

tahniah iena., belajar rerajin taw,.=p

tiefazatie said...

tahniah!all da best!

Pinky Pixie said...

jom kita carik bopreng baru! wakaka

CIK FERRA AWW said...

TAHNIAHHHHH! STADI ELOK2. JGN SIA2 KAN PELUANG TUH. RMI LAGI YG DI LUAR TAK DPT PELUANG CM AWK DPAT

Ema Razali said...

tahniah dear :)

dak eina said...

@sri juju

tq sri ;)

dak eina said...

@cik panadol

mintak jauh le.. mekaseh cik panadol.. alhamdulillah dpt jgk.. kne stdy rajin3 ;)

dak eina said...

@amal

tq amal ;)

dak eina said...

@NURUL AINI NORAZMAN

tq aini.. mesti la.. dh lme tggu nie.. :)

dak eina said...

@tiefazatie

ok ifa..tq ;)

dak eina said...

@Pinky Pixie

perbetulkan niat awak tu dulu ye :P

dak eina said...

@CIK FERRA AWW

ye.. insyaAllah.. peluang nie xkn sy sia2kan.. dh lme tggu ;)

mekaseh ye :)

dak eina said...

@Ema Razali

mekaseh ema :)

N A N I said...

tahniah! :)
nani pun dh dpt result tu jgk.
jom tgk;

http://az-nani.blogspot.com

Bulan said...

Tahniah eina :)

Khairil said...

tahniah dak eina...

Acik said...

tahniah! belajar lah baik2. semoga berjaya n menjadi kebanggaan keluarga.

Fathiah Hamim said...

tahniahh! all the best nanti. =)

dak eina said...

@N A N I

tahniah nani sbb dpt uthm!! ;)

dak eina said...

@Bulan

tq bulan syg!!

dak eina said...

@Khairil

tq bro... ;)

dak eina said...

@Acik

insyaAllah..tq acik... amin :)

dak eina said...

@Fathiah Hamim

tq fathiah.. insyaAllah...

Nizam Ijam said...

tahniah dik :)


” Nizam Ijam Dot Com”

★ Gadis Merah jamBu★ said...

tahniah =')

Nisa Si Gadis said...

tahniah :)

dak eina said...

@Nizam Ijam

alhamdulillah.. tq bro :)

dak eina said...

@★ Gadis Merah jamBu★

alhamdulillah.. tq :)

dak eina said...

@Nisa Si Gadis

alhamdulillah..tq nisa! :)

arim said...

tahniah2!


design with love by Dak Eina