kite kawan

01 August 2011

~~kakak cakap aku gemok! :'(

Salam Buat Semua.

Buat ape kau nak sedih-sedih Dak Eina? Terima lah hakikat yang kau lagi gemok dari kakak kau yang 10tahun dulu.

Kalau nak kenal kakak aku, tengok sini k!

Uwaaa tak habis-habis kena bahan ngan kakak aku. Kakak aku sebelum kawen berat dia antara 50-52kg je. Aku pulak kemain gemok, berat sampai 56kg kekadang. Itu belum kawen. Dah kawen dan beranak esok, boleh pintas kakak aku balik jadi 80kg ke? @_@

Kakak aku lepas kawen berat 70++kg. Aku? ++ lagi la kot. Adoii lari la laki aku. Haha. Jauh fikiran aku kan. Arghh sudah jangan nak berangan lebih-lebih :P

Actually aku baru dapat satu beg dan satu beg plastik baju kakak aku yang dulu-dulu. Untung jugak kan ada kakak nie. Baju kakak yang dah kecik, semua aku dapat! Jimat di situ, tambah pulak baju aku sekarang semua dah menunjukkan saiz S kat aku. Maklum la aku sekarang dah jadi saiz L.. Hmm sedih lagi :'(

~penuh ngan baju~

Aku pon ape lagi terus check baju apa yang kakak aku kirim. Kirim via abang aku, katanya nak berpuasa di rumah sebab raya nie mungkin tak balik. Keje la katakan (^_^)V

~ambik kau, bersepah bilik aku~

Banyak giler baju dan seluar yang kakak aku kirim. Salah satunya ada skirt, aku try sarung, ketat giler ok! *malas-nak-cakap-ketat-kat-mana-grrrr* Tapi aku pelik, macam baju yang talinya ikat kat leher pon ada. Aku pon apa lagi, sms kakak aku tanya, skirt ke baju nie? Kakak aku cakap skirt, buat pakai kat umah. Aku cakap, ketattttttttttttttt!

Tahu tak kakak aku balas apa? Mesti la tak tahu kan? Haha.

"Kah kah, kiranya saya dulu-dulu slim daripada awak, Kak Ja beli masa g indon lepas 5 bulan kawen"

Grr.. Tak pasal-pasal kena. Nie yang malas tanya nie. Huhu tapi aku berterima kasih la kat kakak aku yang susah payah cari balik baju lama dia. Dia cakap, "Dont worry, kalau ada lagi, saya bagi lagi". Nampak gaya, kalau macam nie, pegi Perlis nanti bonet kete penuh ngan beg aku je.. Haha :')

ps; Aku sejak dulu lagi selalu dapat baju kakak aku. Sangat bertuah ada kakak! Love u kakak!

Babai!

14 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

Fathiah Hamim said...

haha antara kelebihan ada kakak yea!

aiman fanboy k-pop said...

rebut bulan posew ni kuruskan berat badan..raya nanti nak pakai kebaya!hoohoo....

dak eina said...

@Fathiah Hamim

yup.. tau xpe fa :)

dak eina said...

@aiman fanboy k-pop

kebaya? ahh xmgkin.. huhu.. org len puasa kurus, eina mkin gemok je nie T_T

laskar pelangi said...

fuh!! jelesnyewww...bestnya dia ada kakak.pelangi gak takde kakak..uhuuuu..

dak eina said...

@laskar pelangi

hee.. pelangi mesti anak sulung kn.. teehee.. xpe2.. adik2 pelangi bertuah ada kakak mcm pelangi ^^

Bulan said...

pose nie kompem kurus nye eina :P

L said...

pon2,, lori milo L dtg nk support org shur.. =) selamat berpuasa
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/bangun-sahur-buat-aper.html

dak eina said...

@Bulan

insyaAllah.. bia masin mulut bulan sayam..huhu

dak eina said...

@L

lewat sampai lori milo L.. dh lepas dh sahur :P

Wanie said...

wah bestnye banyak dapat tu..wanie yg xde akakk ni pakai yg sendiri punye je..huhu..

Afiq Din said...

byk bju tu

dak eina said...

@Wanie

eina slalu dpt baju2 lama kakak.. tp xpe.. pakai je..^^

dak eina said...

@Afiq Din

mmg byk pon :)


design with love by Dak Eina