kite kawan

17 June 2010

~~abah aku yang terbaiklah.

salam sumer.


arini 17hb Jun 2010, genaplah umur abah aku yang ke-58. wah da tua. hihi. tua-tua p0n masih lagi bergaya ok. smart sepanjang masa. walaup0n da bersara dan sekarang keje kat kebun jew. arini entry special tuk abah yang tersayang. sebelum tu izinkan aku ucap sepatah dua kata tuk abah.

ABAH, selamat hari lahir yang ke-58. da tua. hiks. ok siyes eina cakap, walaup0n abah antara yang tergarang kat atas dunia nie, eina tetap sayang abah. eina tahu abah didik kami adik-beradik dengan tegas supaya kami jadi anak yang berguna atas muka bumi nie. jasa abah takkan eina lupa. eina janji, eina akan jaga abah sampai bila-bila. jaga mom jugak dan family kita. terima kasih sebab abah berjaya menjadi c0ntoh ketua keluarga yang terbaik. eina sayang abah.! sem0ga keluarga kita sentiasa diredhai. amin :)

ok dimulakan nama abah aku. nama abah aku nie pelik sikit. bukan sikit lah tapi banyak peliknya. huhu. nama abah aku Puzizer Bin Mohamad. hah k0rang pernah dengar nama Puzizer x sepanjang k0rang hidup.? xde kan.? kan.? kan.? tapi lainlah kalau aku xtahu. rasanya nama abah aku s0rang jew nama gitu. huhu. dulu-dulu masa sek0lah, cikgu selalu tanya, abah awak orang mana Malina.? ish cikgu nie, orang Melayu lah. sampailah aku masuk Politeknik. s0alan tu wajib ade lah masa mula-mula masuk kelas. huhu glam0ur kejap ;p


dulu abah aku nie die keje askar. tapi sebab abah kena tukar g bertugas kat Sabah, abah aku p0n mintak tuk bersara dengan aut0matiknya. huh kalau abah aku keje kat Sabah, mesti aku p0n dilahirkan kat sana. huhu. ok lepas tu, abah aku keje jadi pak guard kat HUSM, Kubang Kerian, Kelantan. berpuluh-puluh tahun gaks lah abah aku keje kat HUSM tu sampailah ke tahun 2007. keje kat situ p0n die bersara awal jugak. 2tahun awal. abah n mom aku sama-sama pencen awal. kata di0rang, nk rileks duk umah, nak usahakan tanah kat kampung. s0 sekarang diorang tetiap hari berulang-alik balik kampung untuk berkebun. dulu kebun ade satu jew, sekarang da jadi dua. macam-macam ada. best sangat.! fresh dari kebun lah.!


ok, abah nie memang strict ngan anak-anak die, dah nama lagi askar kan. mesti nk berdisiplin setiap masa. huhu. sumer ibu bapa atas dunia nie kalau b0le nak sumer anak-anak die masuk Uni. ok fine, abah n mom aku p0n xterkecuali. tapi aku s0rang xmasuk Uni. masuk Politeknik jew aku mampu. sebab kau malas study dak eina oi. alhamdulillah, sumer adik-beradik aku berjaya masuk Uni. 

hah satu lagi nak share, abah aku memang xbagi anak-anak die bawak mot0 or drive ngan xde lesen. s0, sebelum kau ade lesen, jangan harap kau nak bawak or drive ok. sebab tu lah adik-beradik aku wajib buat lesen after SPM termasuk aku cuma si b0ngsu jew xsempat nk buat sebab kena PLKN. kesian kau dik. hahaha ok abaikan adik aku.

tapi walaup0n aku nie ade lesen. dan lesen p0n sudah lesen besar, oh angkuh sekejap. huhu, aku tetap xleh nk drive kete tu s0rang-s0rang. mesti nak kena ada abah kat sebelah. aiy0, xsuka. ok bagus jugak kan abah aku tegas camtu. kalau x, mesti xlekat duk umah. haha. aku kalau bab berjalan no. satu lah. hahaha ;p


abah aku sangatt rapat ngan cucu-cucu die, izzat ngan qaisara panggil t0k bah. abah aku nie suka manjakan cucu die, sampaikan si qaisara nak t0k bah die pakaikan baju tuk die. oh sweetnya... cucu ngan t0k bah die. jeles pulaks aku neng0k eh. huhu. 

 

kalau ngan izzat pulaks, baru jew 5minit si izzat nie sampai kat umah mesti tanya, "izzat nak mandi k0lam.?" izzat p0n ape lagi, "nak.!". ok abah aku p0n laju jew pegi amek k0lam dan isikan air dalam k0lam tu. oh suka. agak-agak kalau aku nak mandi k0lam tu, abah aku nak isi x air dalam k0lam tu tuk aku.? tetttt.!

 
ish jeles pulaks teng0k izzat nie mandi k0lam, sapa yang isikan air tu ye.? mestilah abah aku.!

sekian. bye.!

4 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

Unknown said...

tua lg abah aku...anyway sayangilah dia sebagaimana dia menyayangi kita dulu...

dak eina said...

mytrajet74: huhu um0 brape ye abah kamu?? hurm ye2. sy akan abah sy sampai sy mati. xkn pudar sayang sy pade beliau sekali p0n kena marah tetiap hari :(

gnesop said...

setiap abah/ayah pasti buat yg terbaik kpd anaknya..
begitu jg bila aku jd abah.. mesti nak yg terbaik utk anak sy.. huhuh

dak eina said...

sop: huhu betul3. aii da xsbr nk jd abah ke s0p?? huhu


design with love by Dak Eina