kite kawan

22 June 2010

~~milo ais resepi dak eina. cuba dulu baru tahu ok.!


salam sumer. 

sape yang suka milo.? angkat jari telunjuk please. pastu buat-buat muka c0mel sket dan cakap dengan suara kuat, "AKU SUKA MILO.!"

ok fine merepek terlebih. sebenarnya aku nak turunkan ilmu aku sket. k0rang kalau try milo ais yang aku buat mesti cakap, "buatkan aku satu gelas lagi eina.!" hehe belum cuba belum taw ok.? ;p 


agak-agak pinky tuh da berjaya buat k0rang terliur x.? hihi :))

s0, sape nak rahsia turun temurun aku nie hah.? angkat tangan kanan cepat.!  hihi pastu lepas k0rang buat tuh. suh la sape-sape try ok. mak ke abah ke. abang k0rang ke. mana tahu b0leh buat menantu. haish melebih lagi. ok s0rry aku siyes nie. pastu k0rang p0n tanya ar amacam.? ok ke tarak ok.? haha

pastikan anda menyalin resepi aku nie dengan hati-hati ok. ye pastikan jugak pen dan kertas masing-masing berada kat tangan kak kiah ngan cik jah. arini wan nak masak. eh eh dak eina nak bagi resepi mil0 ais kaw-kaw-punye-takde-kat-pasaran. ahah ambik kau tajuk menu baek punye bak kata dafi. 

ok dak eina sila serius. hah sediakan bahan-bahan dulu. gelas (biasanya saiz yang kedai guna cam dalam gambar), sudu tu wajib la kan (amek yang sudu tuk camca besar). xkan k0rang nak minum air dalam pinggan. sila fikir logik guys.! hiks ;p

bahan-bahan:
1. serbuk milo.
2. susu (jangan ngade nak guna susu anmum or anlene, guna susu berkrim ok).
3. serbuk k0pi @ serbuk nescafe.
4. air panas mestilah.
5. tuk sejuk, ais batu perlu. 

cara-caranya : letakkan 2 sudu serbuk milo dalam gelas. pastu letak sket jew serbuk k0pi @ serbuk nescafe tuk. ala-ala secubit garam. letak hujung sudu tu hah nak senang. pastu masukkan air panas. jangan banyak sangat ok. kacau biar sebati. xnak la jadi ketul-ketul mil0 ngan k0pi @ nescafe tuh tadi. lepas tu bole ambik susu dan masukkan susu sebanyak 1 sudu lebihkan sket. xnak lah banyak sangat. kang rasa susu lebih dari milo (kat kedai selalu macam nie kan). kacau lagi. sekarang da bole masukkan air suam. akhir sekali b0leh bubuh ais batu. hah cuba rasa. tip t0p tak.? hahaha ;p (s0rry aku xreti nk susun ayat masak memasak nie) 

ape tak sedap.? tuu sebab k0rang yang buat. cuba try mil0 ais air tangan aku. kih kih kih. mesti k0rang terhegih-hegih nak lagi.

psstt maybe manis sket lah ye. pape p0n kurangkan manis dalam minuman, tambahkan manis dalam senyuman. kan.?


sekian. bye.!

3 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

iRa~" said...

wah..boleh jadi chef la pasni..hee

dak eina (◕‿◕) said...

ira: haih baru buat milo ais da bole jadi chef ke. tapi best pe kalau bole jadi chef. suka memasak nie walaup0n xreti. hihi

Adam Afiq said...

Fuyooc
Hebat la akak


design with love by Dak Eina