kite kawan

10 November 2010

~~cerita gedik buah hati saya!

Salam Buat Semua.

Nie saya nak cite benda yang menggelikan sikit. Kalau korang ngah makan, habiskan makanan korang dulu. Kang lepas bace, terus korang takde selera nak sambung makan dan makanan tuh korang buang. Kan membazir. Jangan jadi seperti saya, saya sangat cerewet, bila terdengar, terbaca ataupon terlihat benda-benda yang menggelikan, terus tak nak sambung makan. Hihi so makanan tersebut, saya buang. Membazir je keje saya nie. Lain kali jangan tunjuk benda-benda yang boleh buat selera makan saya terhenti! Hihi.. Ape aku merepek nie =.=

Cite nie cite semalam. Kisah kau dan aku. Hahaha takde maknanya kau dan aku. Nie kisah saya dan anak sedara saya yang ensem tuh. Jap ek nak tunjuk gambar dia.

*Geram tau ngan budak nie*

Sebelum saya start cite, meh kita cium budak nie ramai-ramai. Kenapa perlu cium dia? Takkan korang nak sekeh dia pulak. Budak lagi tuu... Tak tahu pape. Yang penting, apa yang dia nak, kita kena turuti, kalau tak banjir umah nie hah. Tak pon tenggelam suara orang lain. Tangisan paling kuat kot bila dia nangis. Haih Izzat Izzat, nak tangan ke nak kaki Mak Uda? Hahaha. Jahat kot saya. Tettt! Kantoi kat situ kan? 

Semalam bukan main gedik si Izzat nie. Time tuh saya ngah syok main tenet. Kalau tengah syok, orang kacau, korang rasa nak marah tak? Saya? Lagi lah. Nampak je muka sweet... Uweeekk! Tapi baran tau. Kalau orang Kelantan, kitorang panggil bekeng. Ok paham? Oh best jugak selit ngan loghat Kelantan nie. Awak pon boleh belajar sama kan sayang? Hahahaha.

Ok sambung cite, pastu ngah syok layan tenet, si Izzat nie datang kat saya. Saya dah rasa bau busuk je. Buat tak tahu je. Malas ah nak layan dia. Saya nak berfesbuk pon tak boleh. Ish.

Izzat: Mak Uda..

Saya: Ape?? (nada marah nie sebab dah tahu dia nak guna khidmat saya)

Izzat: Izzat o'okh.. (cam ne entah nak eja tapi maksud dia = berak)

Saya: Suh Daddy lah cuci... Mak Uda sakit tangan (sambil tunjuk-tunjuk tangan kiri nie hah).

Izzat: Tak nak. Nak Mak Uda.. (muka cam nak nangis dah)

Saya: Alaa Mak Uda ada keje nie. Tengok kuku Mak Uda tajam nie. (memang kuku baru lepas potong pon)

Izzat: Takpe takpe... (sambil memujuk saya, kalau sape-sape tengah marah pon boleh reda marah tu kalau tengok cara dia pujuk saya)

Saya: Iye la iye la.. (kan dah termakan pujuk rayu dia)

Haih bagi alasan macam-macam tapi jenis tak makan saman betul lah Izzat nie. Last last saya lah yang cuci berak dia. Hari tu bukan main lagi cakap sakit sebabnya saya ada potong kuku, pastu dia yang nak saya cucikan berak dia. Ishh Izzat Izzat. Pastu time cuci berak tuh, korang tahu tak dia cakap apa? "Tajam ye kuku Mak Uda". Hah tau pon, tapi tangan nie jugak kau nak Izzat oi!

Kalau nak tahu, Izzat nie gedik macam Mak Uda dia jugak tau sebab dia akan pilih sape-sape yang rasa dia nak time cuci berak dia, mandikan dia, pakai baju dan buat susu. Sape yang kena tuh kira bertuah lah. Hahaha! Tapi time cuci berak, macam-macam alasan saya bagi. Kekadang alasan tuh menjadi. Malam tadi je tak menjadi. Huh ;P

Kesian Izzat, nak pujuk saya cuci berak dia bukan main lama. Korang boleh bayangkan tak pampers budak yang saiz XXL tuh penuh ngan t**k. Patutlah merayu sampai betul-betul saya setuju. Izzat nie bijak yang sebenarnya, saya tipu ngah buat keje pon, dia tetap mahukan saya. Sebab dia tahu, saya bukan buat keje betul-betul. Haha. Bila keluar dari bilik, baru lah saya tahu yang abang saya ngah buat keje sebab tuh la dia tak nak kacau Daddy dia. Bijak dan baik bukan anak sedara saya yang nie. Huhu. Puji melampau-lampau pon bukan dapat gaji. Tapi ada jugak ah masyuk elaun sara diri tetiap bulan dari kak ipar. Wuwuwuwu!

*Best bila dapat peluk dia ketat-ketat macam nie*

Walaupon dia gedik dan makin nakal, saya tetap sayang buah hati saya yang nie. Ingat Izzat, Izzat penghibur hati Mak Uda. Mak Uda sayang Izzat! 

ps; Dah lama tak cite pasal Izzat dalam blog nie kan. Hihi ;P

3 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

AiMaN said...

alamak..dah 2,3 kali atok tersesat lam ni..nak cari nuff...tp x jmpe..sowy cangat2...klu nk atok singgah lagi..pegi la page atok..n tinngalkan pesanan kt KEDAI KOPI atok tu ye..tatai cucu...

AiMaN said...

xde shoutbox ke? susah atok nak bgtaw pape kt cucu..

dak eina said...

@AiMaN

ade la...cuba tgk betol3


design with love by Dak Eina