kite kawan

20 November 2010

~~kenangan bersama, saya abadikan di blog saya. #2

Salam Buat Semua.

Sambungan [entry nie] ;)

Sekarang gambar kat umah Tok Ngah saya pulak. Tok Ngah adalah abang pada arwah nenek belah Mom. Nenek belah Abah ade kat Subang. Takkan nak pegi raya kat Subang kot. So, kitorang pegi lah umah Tok Ngah. Satu-satunya adik beradik arwah nenek yang tinggal. Tiap kali raya memang wajib lah kitorang pegi umah dia. Bila tengok Tok Ngah, teringat arwah nenek. Muka diorang same. Ye lah name lagi adik-beradik kan? Oh rindunya kat Mok (panggilan tuk nenek). Semoga Mok tenang di sana. 

Al-Fatihah.
(jangan sekadar menyebut tapi baca)

Ok, berbalik pada Tok Ngah. Tok Ngah nie lucu sebab Tok Ngah ada masalah pendengaran. Saya ngan sepupu suka gelak-gelak bila dengar Mom ngan Mak Su suka sakat-sakat Tok Ngah. Ye lah, Tok Ngah kurang dengar. Bila Mom or Mak Su tanya, dia jawab lain. Kan lucu tuuu. Kitorang kena cakap kuat-kuat bila ngan Tok Ngah.  Mom selalu cakap "Orang tanya lain, dia jawab lain". Mestilah anak-anak cucu dia gelak. Jahat betul le. Hihi. Last-last Tok Ngah pon cite la, masa dia baby, dia lemas dalam perut. Sebab tuh, dia kurang dengar. Oh gitu rupanya. Ingatkan Tok Ngah tak dengar sebab dah tua. Semua pon baru tahu. Mom pon tak tahu. Saya lagi le.... Hihi.

Kali nie kitorang bergambar kat umah Tok Ngah lak.

 *Ambik gambar dulu seketul dua sebelum pegi umah Tok Ngah*

 *Tetibe muncul ultraman belakang saya. Hihi*

 *Nie lah Tok Ngah saya! *

 *Yay! Budak baju putih paling tua. Hahaha*

 *Memang giler kamera betul sepupu-sepupu saya nie*

 *Time nie yang lain dah masuk dalam umah sebab ada makan-makan sikit. Actually saya ngah tunjuk something tu... Sedap.. Cekodok ubi ape entah*

 *Aksi mengorat Tok Ngah*

Saya: Tok Ngah... Tengok kat sini kejap.

Tok Ngah: Hmm malas eh.

Saya: Alah.. Kejap je.

Tok Ngah: (Dia buat tak tahu)

Saya: Gerammmmmmmmmmm!

 *Last-last dapat jugak ambik gambar ngan Tok Ngah... Tu pon dia tak tengok kamera*

 *Aii ngah pinkan shawl pon u nak ambik jugak ke nyah?*

Cukup-cukuplah tu tengok gambar. Saya dah penat nie nak upload banyak-banyak.... Tadi pegi kenduri. Baju bunga-bunga tuh saya dah pakai petang tadi. Nampak tak cantik lak. Haha. Kalau pakai time raya hari tu, konfem saya tak selesa nak raya. Hihi. Saya nie sorang yang cerewet. Sekian ;)

0 orang mendoakan Dak Eina kurus =):


design with love by Dak Eina