kite kawan

05 November 2010

~~peringatan kepada semua kaum hawa... sila ambil serius :)

Salam Buat Semua.

Amaran pada Kaum Wanita dan kepada sumer kaum perempuan yang memandu, kes nie betul-betul menakutkan. Kisah ini betul-betul terjadi kat Penang. Ingat lagi tak dengan kes Ms Canny Ong yang dirogol dan dibunuh??

Kisahnya..... Ada seorang perempuan nie berhenti dekat stesen gas "pay-at-the-pump" untuk isi minyak. Sebaik saja dia siap isi minyak tu dan nak beredar, seorang pekerja kat situ buat pengumuman yang kad kredit perempuan nie ada problem sikit. Pekerja tu suruh perempuan nie masuk ke dalam untuk bayar. Tapi perempuan nie confused la sebab transaksi menunjukkan yang pembayaran kad kredit dia diluluskan dan takde pape masalah pun.

So perempuan tu bagitau la pekerja tu dan dia pun bersedia nak beredar ke kereta dia balik. Tapi pekerja tu tetap bertegas dan suruh dia masuk dalam. Perempuan tu pun decided untuk masuk ke dalam. Sebaik saja dia masuk kat dalam, dia mula marah kat pekerja tu. Lalu pekerja tu suruh dia bertenang dan bagitau hal sebenarnya.

Nak tahu apa?

Sebenarnya masa perempuan tu duk isi minyak, pekerja tu nampak ada lelaki menyelinap masuk kat belakang kereta perempuan tu dan pekerja tu dah pun telefon polis. Perempuan tuh apalagi, takut la. Dia pon try intai dan dia nampak pintu kereta dia terbuka dan lelaki tu keluar dari kereta dia.

Sekarang nie ada laporan mengatakan yang ada geng yang ambik body part orang perempuan. Ada satu cara diorang akan menyelinap masuk kereta orang perempuan masa perempuan tu tengah pump gas atau beli barang kat kedai TENGAH MALAM!!! Kemudian diorang akan potong kaki perempuan tu untuk memudahkan diorang culik dan bunuh perempuan tu. Ada satu cara lagi pulak, diorang akan masuk ke dalam kereta yang takde orang dan tak berkunci kemudian culik perempuan tu dan bunuh.

Semalam pon ada Crime Investigation di Astro menceritakan kes yang sama di Hong Kong. Tapi perlakunya adalah pemandu teksi yang mengambil penumpang perempuan selepas tengah malam. Memang ngeri.

Sila panjangkan emel nie pada sesiapa yang anda kenali.

Bagi kaum perempuan, elakkan keluar berseorangan di waktu malam.

Kredit; SINI

5 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

Johari Hamzah said...

ish.. bahya tul....
bgus2.. sebar2kan..

Blog Johari Hamzah

amira faqihah said...

oskrg ni org makin bijak buat jenayah,,takot laa

dak eina said...

@Raybond

sme2 kita sebarkan...

dak eina said...

@twinkle twinkle

a'ah...mmg mkin teruk skang nie..

Anonymous said...

Macam-macam cara kalau dah ada niat jahat tak sangka cilik betul penjenayah ni hendak memerangkap mangsa. Begitu kes ragut nampaknya teknik menjatuhkan mangsa berkesan kerana pada ketika mangsa kesakitan dan pada masa itulah mangsa tidak buat apa-apa. Kesempatan boleh diambil dengan merampas beg tangan kerana mangsa hopeless


design with love by Dak Eina