kite kawan

31 December 2010

~~tahun baru rumah baru. sayang punya pasal. hehehe :P

Salam Buat Semua.

 Umah menteri ape entah hari tuh pegi Mines pusing tasik jumpa umah nie. Cantik giler kan? Besar pulak tuh.

Wah tajuk tak nak kalah. Macam mak bapak Datuk Datin je main tukar-tukar umah time nak tahun baru, raya... Hahaha. Ohoi~~ Actually umah tuk hamster kesayangan saya lar :P

Hari tu masa pegi KL ada lah beli-beli sikit untuk hamster tuh. Jauh kau aku beli kat Key Ell tau barang-barang kau! Hahaha sayang punya pasal kan. Pastu mula lah kena perli macam lah kat Kelantan takde. Argghh abaikan suara-suara kecil tuh.. Saya beli pakai duit saya sendiri bukan mintak duit sape-sape. Kalau shopping tuk diri sendiri, saya dah ada penaja. Hee terima kasih ye Mom :-*

Ok dah jauh dah melencong, meh nak tunjuk umah kecil tuk hamster.









Erkk umah ke tuh? Tak kan? Tuh bilik mandi sebenarnya. Kat kotak dia tulis Hamster's Bathroom. Tapi ada aku kesah bilik mandi ke bilik mayat hape? Saya buat tempat letak makanan. Hamster saya nie betina tapi bukan main lasak. Yang jantan hari tuh dah mati mesti betina nie buat. Hahaha..

Sekarang hari-hari kena cuci bekas nie. Banyak kot hamster nie berak. Bagi mengelakkan bau busuk ngan air kencing dia lagi walaupon hanya setitik tetap busuk woo. Huhu. Haritu 3minggu tak tukar habuk dalam bekas dia tuh. Bila bukak je bau macam ish-aku-tak-nak-bukak-dah-pasni. Hahaha.


Wishlist tahun 2011, saya nak beli cage macam Sis Intan punye! Hee. Cage hamster sis sangat menarik ok. Kalerful gitu~ Tapi kalau saya ada peluang nak beli, saya nak cari yang kaler pink je. Hihi aritu usha kat kedai ada kaler purple. Kalau takde pink.. Kaler purple pon saya ambik lah!!! Huhu tak sabar tak sabar :P

Selamat tahun baru 2011 semua.

ps; Bila aku nak berani pegang hamster nie eh? :"(

8 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

amira faqihah said...

huhu happy new yer kak ;)

fathiah said...

wah... besor gilerrr rumah tuh... bile la akan dapat :)

Pinky Pixie said...

mule2 dulu x suke ham2 tu. kehkeh. kawan da bela kat rumah sewa, terpaksa suke. kuikui. tp comel la kalo ade ham2.. ngeh.. beli cage waner pink! nk tngok nnti.. hias2 lawa2 ook.. hehe

Nazifa M.Zali said...

happy new year dear..

i loike hamster.but allergic with fur

dak eina said...

@twinkle twinkle

happy new year too! :))

dak eina said...

@fathiah

umah menteri mest la besar :))

dak eina said...

@Pinky Pixie

ham2 tuh hamzah la yt.. hahaha sabo2.. duit xde mcm mne nk beli... ala nk hias buat ape.. hahaha

dak eina said...

@Bulan

happy new year too bulan syg! hmm suka jugak eh..


design with love by Dak Eina