kite kawan

06 August 2010

~~budak kecik selalu nak menang, budak besar susah nak mengalah!

Salam Buat Semua.

Hari nie I nak cerita pasal budak kecik dengan budak besar.

Betol kan kata orang budak besar kena mengalah dengan budak kecik sebab budak kecik masih tak tahu apa-apa. Dalam minda diorang bermain sambil berfikir. Tapi apa pulak yang jadi kalau budak besar pon macam tuh? Tu maknanya budak besar susah nak mengalah. Walaupon budak besar ni dah boleh jadi Ibu kat budak kecik!

Sangat memalukan! ;p

Tapi tuh kalau budak kecik dengan budak besar. Orang tua dengan orang muda pulak lain ye. Orang muda kena lah beralah dengan orang tua. Dengan kata lain, hormatilah orang tua ;)

Meh I kenalkan dengan diorang.
Nie budak besar yang tak nak mengalah.
Nie pulak budak kecik yang selalu nak menang.
Game yang selalu diorang main. (Hamsterball)
Bola putih - budak kecik
Bola biru - budak besar
Tengok tangan budak besar kena pegang.
Tak cukup pegang tangan, dengan badan-badan dia pegang tangan budak besar. Budak besar tak berani nak lawan. Sekali budak kecik menangis, sepuluh kali budak besar pujuk belom tentu budak kecik berenti nangis! Huh!
Sebelah kiri budak kecik punya. Ye budak kecik dah menang. Budak besar dah kalah. Tapi kadang-kadang budak besar menang! Hahaha tapi kena bertanggungjawab pujuk budak kecik lah. Adoyai~

Cerita tamat! ;p

Hah nie malas nak cerita pasal nie. Memang budak besar tu I dan budak kecik tuh Izzat. Asyik kena beralah jek dengan dia. Nape budak kecik selalu nak menang ek?

Bye!


6 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

amira said...

mengalah aje lah budak besar.. budak kecik memang begitu~~

dak eina (◕‿◕) said...

@amira

hihi kalau budak besar mengalah...konfem budak kecik tu kena kacau oleh budak besar smpai nanges2..hahaha

miss lolly a.k.a luvfareda said...

hoho. selalu ngalah ngan adik laki pasal game kat lappy. menyampas aii.

dak eina (◕‿◕) said...

@miss lolly a.k.a luvfareda

kenapa kita harus mengalah ngan budak kecik????

Anip™ said...

mcm2 la cite tntng budak kcik dn besar..haha

dak eina (◕‿◕) said...

@Anip™

nie sket je...byk lg cerita budak kecik ngn budak besar nie.huhu


design with love by Dak Eina