kite kawan

18 August 2010

~~cerita teh dan keropok.


Salam Buat Semua.


Seperti biasa, lepas balik terawih kitorang mesti ada makan makan sikit. Goreng itu goreng ini. Makan itu makan ini. Kalau bukan bulan ramadhan, makan makan nie time petang. Kononnya makan petang ;) Biasanya makan keropok la. Tak pon nugget, kentang dan macam-macam lagi.

So malam kelmarin, I ada goreng keropok. Memang I lah yang kena goreng nie semua. Ye lah Mom I pegi terawih. I lah yang buat keje tu. I kan anak pompuan yang rajin. Takkan nak suruh abang I kot buat keje pompuan. Hahaha!

Kalau korang nak tahu Izzat nie selalu lah menyibuk kalau Mak Uda dia buat keje. Selalu jek nak kacau Mak Uda dia even kat dapur! 

Izzat : Mak Uda buat ape tu?

I : Nak goreng keropok. Izzat nak tak?

Izzat : Nak.

I : Ok. Nanti Izzat momom banyak-banyak tau! *momom = makan (bahasa budak kecik)*

Izzat : Ok Mak Uda.

I pon ambiklah minyak nak tuangkan dalam kuali. Izzat pon cakap; Eh Mak Uda!! Haruslah I terkejut. Mujur I takde sakit jantung tau.

I : Ape nya!

Izzat : Kenapa Mak Uda letak air teh?

I : Hahahahahaha! *giler kuat kot I gelak time nie..hilang keayuan I* Nie bukan I teh lah, tapi minyak masak.

Izzat : Oh minyak.

Lepas 2,3minit Izzat pon blah dari dapur. Banyak cakap betol. Last last I halau dia suh pegi tengok tv. Nak masak pon tak senang =.=
Ada ke patut cakap I goreng keropok dengan air teh. Mungkin kaler minyak masak sama kaler ngan air teh kot. Tu yang dia duk ingat I guna air teh buat goreng! Haih budak budak macam tuh lah. Nanti anak I esok esok macam mana lah pulak kan. Oh berangan kejap! Huhu.

Bye!


6 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

ardinihumaira said...

hehe.. nakal ye izzat

fmunyraz said...

nasib baik dia kata supo air tea kalo air k*****g lagi teruk. ehehe:P

Pinky Pixie said...

haha, comel je keletah dy. bdk2 kot, buknnye taw. ntah2 kite dulu kecik2 pown same kann.. kuikui

dak eina (◕‿◕) said...

@ardinihumaira

memang dia nakal...

dak eina (◕‿◕) said...

@fmunyraz

hahaha aku pon duk mk gtu jugak..mjur dio oyak air teh..hahahaha

dak eina (◕‿◕) said...

@Pinky Pixie

huhu ntah2 kte dlu pon mcm tuh jgk kan...


design with love by Dak Eina