kite kawan

07 August 2010

~~ubat tu untuk nyamuk, kenapa manusia yang takut nie?



Salam Buat Semua.


Kenapa lah I nie suka sangat dengan nyamuk sekarang. Asyik-asyik entry nyamuk jek! Kembali pada entry lama. Klik [ini], [ini] dan [ini]

Hari tu petang yang indah, kawasan rumah I kena semburan kabus (fogging) lagi. Kali nie yang kaw kaw punya operasi lah. Siap bagi sampel ubat tuk eksperimen. Hari nie atau esok diorang datanglah ambik sampel tuh. Nak tahu nyamuk aedes ade lagi ke tak. Setiap rumah akan dapat dua bekas. Satu letak dalam rumah yang mana tempat yang biasa nyamuk berkumpul dan membiak. Satu lagi sorang pegawai diorang letak kat celah-celah pasu bunga. Keputusannya? Nanti kita sama-sama tunggu k?

I nak cerita pasal semburan tuh. Kali nie dua orang datang sembur. Sorang akan sembur dalam rumah. Sorang lagi sembur sekeliling kat luar rumah. Ya Allah memang I rasa pening sangat, tak tahan bau asap tuh. Memang busuk! Dah lah I terperangkap kat dalam umah. Asap luar masuk dalam umah ikut celah-celah pintu dan tingkap. Semua tuh kena bukak time semburan. Silap pulak tak ikut abang I dan Izzat keluar rumah.


Alhamdulillah I tak pengsan. I lawan asap tu masuk bahagian dalam umah cari face mask. Umah I banyak face mask nie sebab H1N1 yang kecoh hari tu lah. Tapi tak pakai pon. Hihi so banyaklah kat umah nie. Sape nak? I kasi free. I pon dapat free dari Klinik Kesihatan. Hahaha!
Korang nampak tak asap yang keliling I? Tak nampak? Memang dah kurang dah time I snap pic nie. Time I pakai benda nie, abang I tegur I, "Nape nak takut. Tu ubat tuk nyamuklah, kita manusia tak perlu takut!" I pon balas, "Bukan takutlah tapi busuk!"

Izzat pon gedik jugak nak pakai face mask nie.
Berharap sangat takde dah fogging pasni. I tak tahan bau benda nie :(

Bye!


6 orang mendoakan Dak Eina kurus =):

amira said...

hoho.. waluapun nyamuk nampak macam menyusahkan kita..
tapi nyamuk la punca pekerjaan..
nyamuk juga la buat org jadi jutawan..
klu xder nyamuk..xder la org nak fogging
takder juga orng jual ubat nyamuk
dan tak kan ader org jadi jutawan kerana ubat nyamuk (taukenye)
eheh..

Anip™ said...

huh..bole thn ke bau..
errr..pening kepale oo..

Tomato Gurl's Life said...

bukan nyamuk je leh mati..manusia pun leh pengsan bau fogging..busukkkk!!

dak eina (◕‿◕) said...

@amira

bet0l3...ade virus. ade penawarnye ;p

dak eina (◕‿◕) said...

@Anip™

macam mane nk describe ek...teruk kot... ;p

dak eina (◕‿◕) said...

@Tomato Gurl's Life

taw takpe cik tom...syukur eina xpengsan... ;)


design with love by Dak Eina